Podczas gdy PKP Intercity chwali się rosnącą liczbą automatów z napojami i przekąskami w swoich pociągach, maszyny ustawione w jednostkach użytkowanych przez Polregio pozostają niewykorzystane. Wody czy rogalika nie kupimy już więc w kursach z Łodzi do Warszawy, Częstochowy i Torunia. Przewoźnik czeka na decyzję co do zagospodarowania przestrzeni w elektrycznych zespołach trakcyjnych należących do województwa łódzkiego.
PKP Intercity wraz z Warsem wprowadzają do kolejnych składów automaty sprzedażowe. Można w nich kupić kawę czy przekąskę, co ma stanowić pewien ekwiwalent oferty gastronomicznej w składach bez wagonu barowego czy restauracyjnego. Narodowy przewoźnik nie jest jednak pierwszym operatorem kolejowym, który zdecydował się na takie rozwiązanie.
Inicjatorem sprzedaży było województwo
Ponad dekadę temu informowaliśmy na naszych łamach o ustawieniu podobnych, choć nieoferujących gorących napojów maszyn w części składów eksploatowanych przez ówczesne Przewozy Regionalne w regionie łódzkim. – Automaty vendingowe zostały zamontowane dwanaście lat temu z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w ośmiu modernizowanych elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57AL – przypomina Anna Piotrowska, naczelnik Działu ds. Handlowych w Łódzkim Zakładzie Polregio. Wszystkie te jednostki są własnością samorządu.
– Pojazdy najczęściej obsługiwały trasy z Łodzi do Warszawy, Częstochowy i Torunia – mówi przedstawicielka przewoźnika. Zakupów można było więc dokonać w pociągach kategorii Regio kursujących na trasach średniego zasięgu oraz w kursach kategorii interRegio. Choć do dziś spółka realizuje przewozy we wszystkich wskazanych kierunkach, obecnie udogodnienie nie jest już dostępne.
Największe zainteresowanie notowano latem
– Obecnie automaty są wyłączone z użytkowania – potwierdza nasza rozmówczyni. Dodaje, że w okresie ich eksploatacji woda, zimne napoje, słodkie i słone przekąski cieszyły się największą popularnością w porze letniej. Urządzenia były obsługiwane przez pracowników Polregio, a spółka nie korzystała w tym zakresie z usług podmiotów zewnętrznych.
Jaka jest przyszłość niewykorzystywanych urządzeń? – Czekamy na decyzję organizatora przewozów dotyczącą zagospodarowania w pojazdach miejsc, które zajmują automaty – usłyszeliśmy od Anny Piotrowskiej. Wydaje się więc niemal pewne, że usługa nie zostanie przywrócona.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.